Doha Nielsen

BLOG om hvordan man kan leve og indånde og en sund livsstil

Få tip og råd til dit og dat der gør livet både bedre og sundere

healthy & delicious
recipe ideas for You

I min hverdag møder jeg alt for mange mennesker, der går rundt og har det ”halv godt” og har alt for mange små skavanker. Efterhånden er det blevet et normalt tilstand. Vi registrerer dårlig nok, at ryggen gør ondt, hovedpine alt for ofte, total oppustet, dårlig fordøjelse, over- eller undervægt, dårlig ånde, træthed og depressioner for bare at nævne nogle få. Vi er måske blevet mere vandt til, at det at have det rigtigt godt, være fyldt med energi og ikke have ondt ét eneste sted – ja, det er kun for supermennesker og total helsefreaks.

Men NEJ. Sådan er det ikke. Vi kan selv ved ganske små ændringer gøre en kæmpe forskel.

 

food-1

GRØNT

alexandra-golovac-781067-unsplash (2)

SUNDT

gallery-3

LÆKKERT

En ny tilgang til sundhed og liv

  • Coaching

MIN GLÆDE

Det giver mig en kæmpe glæde, og det er her jeg finder min daglige passion for mit arbejde, at se hvor lidt der nogle gange skal til, før mine klienter faktisk kan få en enorm forbedring i deres energiniveau og velbefindende.
  • Program

8 VIGTIGE ELEMENT

De 8 absolut vigtigste elementer for din sundhed og dit helbred, er: Den luft, vi indånder, og den måde vi trækker vejret på Det vand, vi drikker Den mad, vi spiser De tanker, vi tænker De ord, vi taler og siger til os selv De bevægelser, vi laver De ting, vi opsøger Den søvn, vi får

water-2725337_1920
  • KONSULTATION

DEN LUFT VI TRÆKKER

Den luft, vi indånder, og den måde vi trækker vejret på Ved du, at korrekt vejrtrækning er den mest effektive og powerfulde vej til at skabe øjeblikkelige forbedringer og helbredelse i såvel din fysiske, som din psykiske tilstand? Og ved du, at kun 1 ud af 9 personer ved, hvordan de skal trække vejret rigtigt?

Det har betydelse

Det vand, vi drikker

Fordelene ved rent drikkevand er så gode, at det kaldes den glemte hemmelighed ved alt sundhed. Og vi taler om rent vand på hane, 75 % af din krop består af rent vand, og din hjerne består faktisk af 90 % vand. Siger det ikke sig selv? Får du ikke lyst til altid at have et glas vand ekstra tilgængeligt? De fleste lever desværre i en kronisk tilstand af dehydrering uden at vide det. Husk, venter du med at drikke til du er tørstig, så er du allerede dehydreret – 

book-1
book-2
drops-of-water-578897_1920

Mennesker

Mad og vejtrækning

De fleste mennesker udnytter ikke mere end  2/3 af deres lungers kapacitet. Mange trækker nemlig vejret alt for hurtigt og overfladisk, hvilket bruger 20 % mere energi end ved en dyb og langsom vejrtrækning.

anatomy-145696_1280

Lille øvelse

Læg dig fladt på ryggen med begge dine hænder placeret lige under navlen.

  • Træk vejret ind mens du tæller til 5 og skubber maven op/laver ballonmave fordi den fyldes med luft.

  • Hold vejret mens du igen tæller til 5.

  • Nu puster du langsomt ud, mens du igen tæller til 5 og lader hænderne på maven sænke sig/gør maven helt flad.

  • Gentag øvelsen i min. 5 min.

  • Når du føler dig tryg ved øvelsen, bør du gentage den mindst 2 gange 5 minutter dagligt.

Vand booster dit immunforsvar og dit energiniveau. Du vil føle dig skarpere mentalt. Og husk: Te, kaffe, cola, sodavand, saftevand, vin, øl og andre sjove energidrikke kan IKKE erstatte rent vand. Det vil svare til, at du vælger at vaske gulv eller vaske din bil i fanta og kaffe – det bliver den vist ikke flot af vel? Det samme gælder for dig!
Mira
Dietist

Annoncering